Långhårsuppsättning /Frida, Johanna T

Vi lärde oss inbakade flätor igår och idag lärde vi oss Chingong. En uppstättning.
1. Borsta håret slätt bakåt.
2. Sätt ett gummiband i en toffs. Dra en hårslinga runt så snodden inte syns.
3. Tuppera toffsen och rulla upp den och fäst.
(se bild nedan)

Svårt att egentligen förklara med ord tycker jag. Men här är lite bilder från igår (inbakade fläta, som jag gjorde för första gången i mitt liv :P )

bild 1, inbakad fläta av frida bild 2, uppsättning av Frida bild 3 Alexandra.




( Johanna här, tänkte sneaka in mina bilder med.. ehehe. )

Min första chingong, som ser lite ut som en uppochnervänd champinjon.
Sedan skulle vi kreppa (våga) håret, för att få mer volym samt att det tydligen var lättare att göra så och ja, se själva. Större blev den allt!



Lite småtrassliga och ojämna, men med tanke på att det var första gången så är det helt okej.

Tjenixen! // Johanna T

Kommentarer
Giz säger:

nice:)

2011-10-22 | 13:22:43
Bloggadress: http://SweGizmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback