Smink - steg för steg /frida

Har gjort en liten ögon sminkning för jag hade tråkigt. Jag är inget proffs och har lärt mig av mig själv. Vi har ju ännu inte börjat med ögon smink i skolan.

Har använt mig av H&M's ögonskuggor. En ljus nästan vit, orange, svart och en som är lite guldig.

1.  Började med att lägga den ljusa ögonskuggan över hela ögonlocken upp till ögonbrynet.

2. Sen den oranga på ögonlocket.

3. Sen den svarta. Jag tycker detär lätast att lägga utifrån och in med lite cirkulära rörelser när jag vill att det blir som på bilden. La också på en skugga i svag guld som tonar ner det svarta. Men kan ju skita i det så blir det mer svart.

4. La en svart kajal under ögat, suddade ut med topps.

5. La lite ljus ögonskugga längst in (närmast ögan) Och på med mascara.

KLART!

Vad tycks?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback