Hudrengöring /Frida

Idag på smink teroi lektionen pratade vi om hudrengöring. Tyckte själv det var intressant och lärde mig en del.
Tänkte dela med mig lite. :)

 
Gjorde en kopia från mina anteckingar i paint. Jätte fint jag vet.



Som dom flesta säkert redav vet har man olika sorts hud. Känslig, torr etc* (se ovan, btw ALc står för Alchol)
Och det bästa för sin egen hud är att använda sig av produkter som funkar så att ens hud inte behöver bli bajs.

Och vet man då att man har tex fet hy så ska man anväda sig av mosse eller gele. Det visste inte jag.. själv använder jag mig av en rengörings lotion som det dock står är för fet/bland hy (se bild nedan). Men aja.
Man ska inte heller tvätta bort rengörings lotion med vatten!
Varför? Jo det är såhär. huden har PH skala 5,5 vatten har 7. Rengörings lotion ligger runt 5,5.
Och när man har rengörings lotion i ansiktet så öpnnar porerna sig och lotionen gräver ur skiten. Men den stänger ju inte. Och vad händer då om man tar PH skala 7 i ansiktet? Torkar ut. Och sen på med återfuktande kräm som kanske är lite fet = pormask evt finne. Kul? Näpp. Därför ska man använda ansiktvatten ist för de stänger porerna innan man tar på sin kräm.
Och det finns dom som tvättar med tvål. INTE BRA. Det har jag typ alltid vetat. Men inte exakt varför. Men nu vet jag. Tvål = PH typ 9 = torkar ut jätte mycket = inte bra.

Här är en bild på de jag använder mig utav.



Hade gött /frida


Kommentarer
Anonym säger:

men vad ska man tvätta bort det med då om inte vatten? :D

2011-12-05 | 00:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback